تمپلیت‌های گزارش‌دهی دیتا استودیو که هر مارکتری باید ازش استفاده کنه!

نمونه گزارش های دیتا استودیو برای مارکترها

مدیران ارشد شرکت‌ها به طور مداوم به دنبال اطلاعات به دست آمده از کاربران هستند تا آنها را آنالیز کنند. این کار برای آنها امری ضروری است زیرا آنالیز و تجزیه و تحلیل دیتاها می‌تواند پیروزی یا شکست یک کسب و کار آنلاین را تعیین کند. اما هر چه دیتا و اطلاعات به دست آمده بیشتر باشند، قاعدتا بی‌نظمی بین آنها هم بیشتر می‌شود. و این بی‌نظمی در صورت ادامه یافتن، هیچ کمکی به بازاریابی یک شرکت یا بیزینس نمی‌کند.

گوگل دیتا استودیو ابزار نسبتا جدید گوگل هست که شما می‌توانید برای تهیه گزارش‌های مختلف از آن استفاده کنید. اگر مارکتر هستید، می‌توانید به وسیله Data Studio گزارش‌های خود را به مدیران و کارفرمایان خود ارائه دهید. در واقع به کمک گوگل دیتا استودیو، کسب و کارها می‌توانند همۀ اطلاعات به دست آمده را بسیار دقیق و به صورت بصری در اختیار داشته باشند. به کمک این ابزار مارکترها می‌توانند یک منبع بی پایان از اطلاعات داشته باشند. این اطلاعات می‌تواند از گوگل ادز، فیسبوک ادز و گوگل آنالیتیکس و… به دست آمده باشد. این‌ها تازه بخشی از منابعی هستند که گوگل دیتا استودیو از آنها اطلاعات دریافت می‌کند. (سعی می‌کنم در یک مقاله کامل بیشتر در مورد دیتا استودیو توضیح بدم و یک آموزش جامع ازون رو براتون بنویسم).

اما آیا راهی وجود دارد که این تحلیل اطلاعات در گوگل دیتا استودیو بهینه‌تر و هدفمندتر باشد؟

با دانلود رایگان تمپلیت‌های گوگل دیتا استودیو زیر، در وقت خود صرفه‌جویی کنید و از آن به صورت بهینه استفاده کنید.

نیازی نیست که دوباره چرخ را اختراع کنید. با استفاده از این ۶ تمپلیت آماده از صرف زمان و هزینه اضافی جلوگیری می‌شود. به جای ساختن این تمپلیت‌های گزارش دهی، آنها را به صورت رایگان دانلود کنید و اطلاعات مورد نیاز خودتان را در آنها وارد کنید. با این کار زمان زیادی را در راستای کنترل و بهینه‌سازی کمپین‌های خود ذخیره می‌کنید.

 چگونه با اطلاعات خودمان از این تمپلیت‌ها در گوگل دیتا استودیو استفاده کنیم؟

استفاده از همۀ تمپلیت‌های زیر رایگان است و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که روی دکمه دانلود کلیک کنید. 🙂 با این کار یک نسخه از این تمپلیت در یک پنجره جدید برایتان باز می‌شود. در ابتدا به صورت پیش‌فرض همۀ اطلاعات از google merchandise store گرفته می‌شوند اما شما می‌توانید به راحتی و با کلیک روی دکمه “use template” در گوشه بالای سمت راست صفحه، اطلاعات خودتان را به آن بشناسانید تا تحلیل‌های مورد نیازتان را انجام دهد.

اضافه کردن تمپلیت گوگل دیتا استودیو - بر روی دکمه use template کلیک میکنیم

در مرحله بعدی یک پنجره پاپ آپ ظاهر می‌شود که به شما اجازه می‌دهد منبعی را برای دریافت اطلاعات از آن معرفی کنید. اگر شما از قبل اکانت گوگل دیتا استودیو دارید و روی آن منابع مورد نظرتان را ساخته‌اید، به راحتی می‌توانید از منویی که باز می‌شود آن را انتخاب کنید. اما اگر تا به حال از این ابزار استفاده نکرده‌اید، گزینۀ “CREATE NEW DATA SOURCE” را بزنید و اطلاعات مورد نیازتان را در آن وارد کنید. در نهایت بر روی دکمه “Copy Report” کلیک کنید تا گزارش وارد اکانت شما شود.

در مرحله بعدی یک پنجره پاپ آپ ظاهر می‌شود که به شما اجازه می‌دهد منبعی را برای دریافت اطلاعات از آن معرفی کنید.

در نهایت بر روی دکمه "Copy Report" کلیک کنید تا گزارش وارد اکانت شما شود.

دانلود نمونه داشبوردهای گزارش‌دهی Google Data Studio

  • نمونه داشبورد Google analytics overview dashboard

دانلود نمونه داشبورد آنالیتیکس برای گوگل دیتا استودیو

دانلود داشبورد Google analytics overview dashboard

  • نمونه داشبورد Google ADS overview dashboard

دانلود داشبورد گوگل ادورز برای دیتا استودیو

دانلود داشبورد Google ADS overview dashboard

  • نمونه داشبورد Google analytics organic traffic event dashboard

دانلود داشبورد ایونت های ارگانیک آنالیتیکس در دیتا استودیو

دانلود داشبورد Google analytics organic traffic event dashboard

  • نمونه داشبورد گزارش Google analytics landing page

دانلود داشبورد گزارش لندینگ پیج در دیتا استودیو

دانلود داشبورد گزارش Google analytics landing page

  • نمونه داشبورد Google search console

دانلود داشبورد سرچ کنسول برای دیتا استودیو

دانلود داشبورد Google search console

  • نمونه داشبورد آنالیتیکس برای کپی‌رایترها GA for Copywriters & Content Strategists

توجه کنید این داشبورد بسیار جامع بوده و ۵ صفحه گزارش هست که از سمت چپ می‌توانید گزارش‌های مختلف آن را بررسی کنید.

دانلود داشبورد آنالیتیکس مخصوص کپی رایترها در دیتا استودیو

دانلود داشبورد GA for Copywriters & Content Strategists

امیداورم این داشبوردها به دردتون بخوره و اگه داشبوردی مفید داشتید، توی نظرات به اشتراک بگذارید. سعی می‌کنم یک آموزش خیلی جامع از دیتا استودیو گوگل (Google Data Studio) براتون آماده کنم که کامل با روند ساخت گزارش‌ها و نحوه استفاده از این ابزار رو هم یاد بگیرید. 🙂

 

5/5 ( 4 نظر )
6 دیدگاه در رابطه با “تمپلیت‌های گزارش‌دهی دیتا استودیو که هر مارکتری باید ازش استفاده کنه!
  1. محمد
    آبان ۲۵, ۱۳۹۸ - ۲:۱۶ ب.ظ

    لینک ها باز نمیشن

    1. محمد
      آذر ۴, ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ ب.ظ

      بله میدونم..ولی خطای فیلد میده

      1. علی
        آذر ۱۱, ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ ق.ظ

        آقا میزنه با شما Share نیست این لینک ها ..

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.