آموزش نصب گوگل آنالیتیکس از طریق گوگل تگ منیجر

GA-to-GTM

گوگل انلیتیکس یا به قول خیلی از ایرانی ها آنالیتیکس یا آنالیتیک یا گوگل آنالیز، سرویس تحلیل‌گر شرکت گوگل است که به وسیله آن می‌توانید اطلاعات بسیار جامعی را در مورد ترافیک ورودی وب‌سایت یا اپلیکیشن خود داشته باشید. در حالت عادی نصب گوگل انلیتیکس به این صورت است که کد اسکریپت آن را در قسمت head سایت کپی می‌کردید و این سرویس به راحتی در سایت شما فعال می‌شد. اما من در این آموزش می‌خواهم نصب این سرویس از طریق گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) را شرح دهم. در مطلب “راهنمای نصب گوگل تگ منیجر در سایت” یاد گرفتیم چگونه ابزار گوگل تگ منیجر را در سایت خود نصب کنیم.

ادامه مطلب...

راهنمای جامع نصب گوگل تگ منیجر Google Tag Manager

Google-Tag-Manager

گوگل به تازگی سرویس جدیدی را تحت عنوان گوگل تگ منیجر یا GTM را معرفی کرده است. کار اصلی این سرویس در واقع تجمیع کردن تمام کدهای ترکینگ استفاده شده در وب‌سایت می‌باشد. این به این معناست که شما به جای اینکه در سایت خود کدهای گوگل انلیتیکس، گوگل ادورز، ریتارگتینگ (Retargeting) و تمام کدهایی که برای آنالیز و تحلیل کردن سایت خود نیاز دارید را قرار دهید، همه این کدها را در یک سرویس اضافه خواهید کرد و فقط یک کد Google Tag Manager در سایت خود اضافه خواهد شد. در این مقاله قصد دارم آموزش نصب گوگل تگ منیجر (GTM) در سایت را آموزش دهم.

ادامه مطلب...

ساخت UTM و ردگیری کمپین تبلیغاتی در گوگل انلیتیکس

UTM-Builder-tracking-campaign

از اصول راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغات اینترنتی، ردگیریِ (Track) کانال‌های مختلف ورودی تبلیغات و تحلیل کردن آن است. به عنوان مثال برای فروش یک محصول یا خدمات، شما احتمالا از تبلیغات کلیکی (PPC)، ایمیل مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی و… استفاده خواهید کرد؛ اما نکته‌ی اصلی این تبلیغات این است که از کدامیک از کانال‌های ورودی، ترافیک بیشتری را به صفحه فرود (Landing page) خود داشته‌اید تا بتوانید نرخ تبدیل هر یک از کانال‌های ورودی خود را بررسی نمایید و بدین ترتیب بودجه کمپین خود را به درستی مدیریت کنید تا بازخورد بهتری از فروش محصول یا خدمات خود داشته باشید.

ادامه مطلب...