تمپلیت‌های گزارش‌دهی دیتا استودیو که هر مارکتری باید ازش استفاده کنه!

نمونه گزارش های دیتا استودیو برای مارکترها

مدیران ارشد شرکت‌ها به طور مداوم به دنبال اطلاعات به دست آمده از کاربران هستند تا آنها را آنالیز کنند. این کار برای آنها امری ضروری است زیرا آنالیز و تجزیه و تحلیل دیتاها می‌تواند پیروزی یا شکست یک کسب و کار آنلاین را تعیین کند. اما هر چه دیتا و اطلاعات به دست آمده بیشتر باشند، قاعدتا بی‌نظمی بین آنها هم بیشتر می‌شود. و این بی‌نظمی در صورت ادامه یافتن، هیچ کمکی به بازاریابی یک شرکت یا بیزینس نمی‌کند.

ادامه مطلب...

دانلود نمونه کانتینرهای (دستورالعمل) کاربردی گوگل تگ منیجر

دانلود نمونه کانتینرهای تگ منیجر

یک کانتینر، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها، قوانین و تگ‌های داخل یک اکانت گوگل تگ منیجر یا GTM است. این مجموعه‌ها که در اصطلاح به آنها کانتینر (container) می‌گویند، می‌توانند از داخل یک اکانت برداشته شوند و داخل یک اکانت دیگر جایگذاری شوند. در واقع با خروجی گرفتن از یک کانتینر گوگل تگ منیجر، کدهای آن به شکل کدهای JSON قابل دسترسی می‌باشند.

مجموعه کدهای گوگل تگ منیجر بدون قابلیت خروجی گرفتن و انتقال به یک اکانت دیگر به هیچ درد خاصی نمی‌خورند. خارج کردن اطلاعات کانتینرها و استفاده از آنها به عنوان یک فایل جدا می‌تواند کمک کند که چند کانتینر مختلف را با هم مدیریت کنید و به راحتی روی تگ‌های تگ منیجرتان تغییراتی اعمال کنید و پروسه کار با آن را سرعت ببخشید. در این راهنمایی من به شما یاد می‌دهم که چگونه کانتینرهای تگ منیجر را وارد یک اکانت دیگر کنیم یا از آن خارج کنیم.

ادامه مطلب...

نحوه ساخت و راه‌اندازی پروتکل MTProto تلگرام، بر روی سرور ابونتو

how to create MTProto server

اکثر مواقع وقتی دوستان و آشنایان رو می‌بینم، از راه‌های دسترسی بی دردسر به تلگرام می‌پرسند که چه کاری باید کرد که کارمندان شرکت‌ راحت به تلگرام وصل شوند و بتوانند با خیال راحت به مشتری مداریشون بپردازند. 🙂 چون معمولا پروکسی‌ها همگی بخاطر رایگان و همه‌گیر بودن خیلی کند هستند و از طرفی هم خرید نرم‌افزارهای گذر از تحریم و همچنین دادن دیتا به آنها کار درست و به صرفه‌ای نیست. همیشه پاسخ من این بود که ما از پروکسی اختصاصی خودمان استفاده می‌کنیم و هر دفعه باید توضیح می‌دادم یا برای آنها راه‌اندازی می‌کردم. امروز تصمیم گرفتم به زبان خیلی ساده و بدون نیاز به دانش خاصی، یک سرور پروکسی MTProto بر روی وی‌پی‌اس با سیستم عامل ابونتو را به صورت گام به گام آموزش دهم و دیگر خیال‌تان ازین بابت راحت باشد و من هم مجبور نباشم ریموت وصل شم یا توضیح دهم. 🙂

ادامه مطلب...

اضافه کردن بهترین داشبوردهای شخصی‌سازی شده گوگل آنالیتیکس | گزارش‌های سئو، مارکتینگ و…

بهترین داشبورد های گوگل آنالیتیکس

سلام 🙂 در این مقاله من می‌خوام براتون بهترین و کاربردی‌ترین داشبورد های اختصاصی برای گوگل آنالیتیکس را به اشتراک بزارم. این مطلب نمونه فارسی نداره و من سعی می‌کنم در این آموزش هر داشبورد یا گزارش اختصاصی که مورد استفادم قرار گرفته رو به اشتراک بزارم. چون واقعا شاید بالای ۹۰درصد کسایی که از آنالیتیکس استفاده می‌کنند فقط اون رو نصب کردن روی سایتشون و خیلی خیلی کم میرن سراغ گزارش و تحلیل کردن دیتاهاشون. پس بیایم از همین امروز شروع کنیم. 🙂

ادامه مطلب...

ردیابی (Tracking) دکمه‌های سایت با تگ منیجر | Tag Manager

click-btn-tracking-tag-manager

سلام 🙂

بالاخره بعد از مدت‌ها دور بودن از میادین تصمیم گرفتم یک آموزشی که تو نت فارسی در موردش توضیحی نیست رو بزارم که همه دوستان ازش استفاده کنند. چند روز پیش تصمیم گرفتم برای دکمه‌های داخل سایت، یک تِــــرَکِـــر (Track) یا ردیابی تنظیم کنم که علاوه بر سادگی، تحلیل درست بده. در این مقاله می‌خوام جوری آموزش بدم که نیاز نباشه مثل من یکی دو روز وقت بزارید و آزمون خطا کنید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید. چون کار کردن با تگ منیجر توی ایران نسبتا جدید هست و خیلیا هنوز نمی‌تونن اونجوری که باید ازین ابزار خوب گوگل استفاده کنند. پس همین حالا یه فنجون قهوه اگه می‌تونید آماده کنید تا بریم سراغ آموزش ردیابی دکمه‌ها و المان‌های مختلف سایت بوسیله تگ منیجر گوگل. 😉

ادامه مطلب...

ساخت بک لینک رایگان | سایت‌هایی با اتوریتی بالا

free-backlink-nasser-yazdi

سلام 🙂

یکی از کارهایی که سئوکارها انجام می‌دن، ساخت بک لینک یا همون لینک بیلدینگ هست. ولی آیا این بک لینک‌ها تاثیر مثبت داره یا منفی؟ خریدن بک لینک یا ساخت بک لینک رایگان خوبه؟ لینک بیلدینگ کار بسیار مهمی هست که اگر به درستی انجام نشه، می‌تونه سایت‌تون رو با کله بفرسته به ته دره مرگ گوگل 🙂 به شخصه خودم خیلی به ساخت بک لینک اعتقادی ندارم ولی اینو خوب می‌دونم اگه تلاش کنید و مقالات اختصاصی و مرجع بنویسید، که باعث بشه به طور طبیعی دیگران به سایت شما لینک بدن، خیلی خیلی تاثیر داره و می‌تونید توی نتایج جست و جوی گوگل بالا بیاید. در این مقاله می‌خوام لیست یک سری سایت با اتوریتی بالا که داخلش می‌تونید لینک سازی رایگان کنید رو بزارم.

ادامه مطلب...

چطور از google webmaster tools همانند یک وبسمتر حرفه‌ای استفاده کنیم؟

GoogleSearchConsole-guide

سلام 🙂 ساعت ۱:۱۲ دقیقه بامداد هست و من تصمیم گرفتم مقاله کاملی در مورد گوگل سرچ کنسول یا همون گوگل وبمستر تولز بنویسیم. مقاله ای که حاصل چند سال تجربه شخصی و کاری من بوده (به همراه گزیده‌ای از مطلب سایت بک‌لینکو)، پس مطمئن باشید خیلی متفاوت و کابردی خواهد بود. این آموزش شامل تمام مواردی میشه که باید در مورد گوگل سرچ کنسول عزیز (Google Search Console) بدونید. اگر شما تازه وارد حوزه سئو (SEO) و بهینه سازی شده‌اید، نگران نباشید من به شما خواهم گفت چه جوری از ابزار گوگل وبمستر تولز استفاده کنید.

ادامه مطلب...

آموزش نصب گوگل آنالیتیکس از طریق گوگل تگ منیجر

GA-to-GTM

گوگل انلیتیکس یا به قول خیلی از ایرانی ها آنالیتیکس یا آنالیتیک یا گوگل آنالیز، سرویس تحلیل‌گر شرکت گوگل است که به وسیله آن می‌توانید اطلاعات بسیار جامعی را در مورد ترافیک ورودی وب‌سایت یا اپلیکیشن خود داشته باشید. در حالت عادی نصب گوگل انلیتیکس به این صورت است که کد اسکریپت آن را در قسمت head سایت کپی می‌کردید و این سرویس به راحتی در سایت شما فعال می‌شد. اما من در این آموزش می‌خواهم نصب این سرویس از طریق گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) را شرح دهم. در مطلب “راهنمای نصب گوگل تگ منیجر در سایت” یاد گرفتیم چگونه ابزار گوگل تگ منیجر را در سایت خود نصب کنیم.

ادامه مطلب...

راهنمای جامع نصب گوگل تگ منیجر Google Tag Manager

Google-Tag-Manager

گوگل به تازگی سرویس جدیدی را تحت عنوان گوگل تگ منیجر یا GTM را معرفی کرده است. کار اصلی این سرویس در واقع تجمیع کردن تمام کدهای ترکینگ استفاده شده در وب‌سایت می‌باشد. این به این معناست که شما به جای اینکه در سایت خود کدهای گوگل انلیتیکس، گوگل ادورز، ریتارگتینگ (Retargeting) و تمام کدهایی که برای آنالیز و تحلیل کردن سایت خود نیاز دارید را قرار دهید، همه این کدها را در یک سرویس اضافه خواهید کرد و فقط یک کد Google Tag Manager در سایت خود اضافه خواهد شد. در این مقاله قصد دارم آموزش نصب گوگل تگ منیجر (GTM) در سایت را آموزش دهم.

ادامه مطلب...

ساخت UTM و ردگیری کمپین تبلیغاتی در گوگل انلیتیکس

UTM-Builder-tracking-campaign

از اصول راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغات اینترنتی، ردگیریِ (Track) کانال‌های مختلف ورودی تبلیغات و تحلیل کردن آن است. به عنوان مثال برای فروش یک محصول یا خدمات، شما احتمالا از تبلیغات کلیکی (PPC)، ایمیل مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی و… استفاده خواهید کرد؛ اما نکته‌ی اصلی این تبلیغات این است که از کدامیک از کانال‌های ورودی، ترافیک بیشتری را به صفحه فرود (Landing page) خود داشته‌اید تا بتوانید نرخ تبدیل هر یک از کانال‌های ورودی خود را بررسی نمایید و بدین ترتیب بودجه کمپین خود را به درستی مدیریت کنید تا بازخورد بهتری از فروش محصول یا خدمات خود داشته باشید.

ادامه مطلب...